wo. nov 20th, 2019

Opinie020

Niet links, niet rechts, maar confronterend!

Handhavingszekerheden

1 min read

In de stad is grote ontevredenheid over de handhaving bij overlast. Bij overlast de gemeente bellen heeft nauwelijks effect. Vaak zijn er geen handhavers of ze hebben het veel te druk.

Dit probleem speelt al geruime tijd. Het is net zo als het afvalprobleem nog steeds niet opgelost door puur politieke onwil. Het is gewoon een kwestie van genoeg handhavers inzetten. Dat kost geld. Het is gewoon kiezen tussen prestige projecten en bewonersbelangen.

Het budget van handhaving moet afhankelijk zijn van het aantal meldingen en de overlast in de stad, maar ook van goede dienstverlening. Goede dienstverlening is meetbaar. Daarom een pleidooi voor het invoeren van handhavingszeker. Heel eenvoudige normen waaraan de gemeente moet voldoen. De uitvoering van de normen bepalen vervolgens het budget.  

1. Altijd telefonisch bereikbaar via hetzelfde telefoonnummer

2. Oproepen dienen binnen 2 minuten beantwoord te worden (dag- en nacht)

3. Na een melding van overlast dient handhaving binnen 20 minuten ter plaatse te zijn. (ook op het water)

4. Altijd inhoudelijke terugkoppeling binnen 120 minuten. Met daarbij een melding wanneer welke actie is ondernomen, wat de bevindingen waren en eventueel welke vervolgacties ondernomen worden.

5. Handhaving loopt elke dag 2 tot 3 keer per dag door alle straten binnen de postcode gebieden 1011 en 1012.

Please follow and like us:
error

1 thought on “Handhavingszekerheden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.
error

Deel dit artikel