do. nov 14th, 2019

Opinie020

Niet links, niet rechts, maar confronterend!

Open brief aan fractie- voorzitter VVD Marianne Poot

2 min read

Open brief: Waarom deed de VVD niets?

Beste M. Poot,

Ik zag een interview waarin u het huidige college van Amsterdam verwijt dat het onvoldoende actie onderneemt om de criminaliteit terug te dringen. Dat vind ik nogal opmerkelijk. De VVD zat ongeveer twee jaar geleden in het stadsbestuur. De criminaliteit in de stad is niet opgekomen de laatste twee jaar. Het is het gevolg van jarenlang niets doen. Daar is de VVD mede verantwoordelijk voor. Kan ik concluderen dat u dus volledig afstand neemt van het ‘oude’ VVD beleid?

Het is toch ook de VVD die landelijk de overheid volledig heeft uitgekleed waardoor verschillende controlerende overheidsinstanties hun werk niet goed meer kunnen doen. Er is onvoldoende capaciteit om de onderwereld aan te pakken. Daarvoor is de VVD medeverantwoordelijk en het is vaak ook nog eens op voorstel van de VVD gebeurd. De VVD zit nu in het Kabinet. Het is al lang bekend dat Limburg, Brabant en Zeeland een pretpark is voor de drugshandel. Van Amsterdam  is het veel langer bekend.

Waarom deed de VVD niets?

Een structurele aanpak van de problemen gaat miljarden kosten. Bent u van mening dat die geïnvesteerd moeten worden?  Komt de VVD met een langdurig plan van aanpak inclusief financiering? Uw partij zit in het Kabinet en de aanpak van de criminaliteit lukt Amsterdam zeker niet meer. Daarvoor is uw partijleider nodig. Gaat u hem oproepen om eindelijk eens aktie te ondernemen? Of blijft het bij goedkope verkiezingspraat en modder gooien?

Ik ben heel benieuwd naar uw reactie

Met vriendelijke groeten,

T. Jacobs

Wij zijn benieuwd naar uw opinie. Hieronder kunt u reageren op dit artikel en de reacties van andere lezers.
Uw opinie over een willekeurig onderwerp kunt u ter publicatie aanbieden via de volgende pagina >>

Het interview:

Zodra een reactie van Marianne Poot en / of de VVD ontvangen is wordt deze gepubliceerd op opinie020.nl en op de Facebookpagina

Aanvullende interessante informatie:

Overzicht Amsterdams stadsbestuur vanaf 1962 >>